Tuesday, February 1, 2011


Annual Dinner 2011 dah berakhir. Bermakna sudah masuk tahun ke-7 aku di DotCom Engineering Sdn Bhd. Tua kat sini jelah aku nampaknya. Rumah pun dekat dengan tempat kerja, kawan-kawan pun ok (yang seangkatan dengan aku jelah...psstt..bukan semua pun), kerja pun oklah boleh tahan sebab dah biasa buat kerja tu.

Tahun Annual Dinner tak macam tahun-tahun sudah ada kelainan sedikit. Management buat keputusan mengupah coordinator untuk majlis ni. Jadi majlis pun happening sikit tak hambar macam selalu dek kerana kekecohan mulut Ms dan Mr MC (pengacara majlis) pada malam tu. Semua berjalan lancar dengan pembukaan majlis pertunjukan tarian singa sempena Tahun Baru Cina, permainan individu dan berkumpulan, cari harta karun dan cabutan bertuah. Cuma seperti tahun-tahun sudah takde subtitle Bahasa Melayu untuk staff berbangsa Melayu (semua percakapan in Mandarin...sikit-sikit je in English).

Sesi bergambar kenangan bersama kengkawan...


Acara kemuncak pada malam tu cabutan bertuah yang mana pemenang utama menerima hadiah berupa wang tunai RM1000!! Fuh harapanku setinggi gunung nak dapat hadiah tu tapi nak buat macam mana belum ada rezeki lagi walaupun dah 6tahun bekerja jadi tak dapat. Hadiah saguhati je yang dapat RM50. Ini dia aku bergambar dengan pemenangnya Esran bin Esmed. Cute kan? Handsome guy dari Sabah. 2tahun lepas pun dia dapat...2nd Prize pulak tu RM500, tahun ni 1st Prize RM1000...eeiii... jeles betul aku. Umur baru je 20++ beza dekat 10tahun dengan aku. Kalau nak kira dengan umur memang banyak beza tapi bila tengok macam ni aku bukan nampak tua sangat pun kan? Heh..heh..angkat bakul sendirilah pulak.



Ini pulak gambar baby baru Boss aku...geram tengok pipi dia, bulat montel. Baru 7bulan dah 9.5kg. Qyreena yang dah 9bulan pun berat badan baru 8kg. Kurus semangat, makanan apalah yang Boss aku kasi. Orang kayalah katakan mestilah yang terbaik dan berkhasiat. Tapi aku rasa ikut mak dia kut, badan sama-sama sihat bertenaga. Tapi gambar kat bawah collegue aku Voon Fuei dengan baby Boss bukan mummy dia tau.



Apapun semoga Tahun Baru 2011 ni aku harap sales company makin naik, prestasi kerja aku makin meningkat dan bonus pun dapat banyak. Insyaallah....

No comments:

Post a Comment