Saturday, February 26, 2011



Bersempena Hari Lahirku Yang Ke-31, aku belikan untuk diriku sendiri sebuah kereta Viva Elite. Hari ni genap sudah seminggu Viva kupandu sendiri. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar cuma kadang-kadang aku gelabah jugak menempuh jalan yang sesak pagi-pagi. Tapi sekarang dah ok sikit. Akhirnya tercapai sudah impianku untuk memiliki kereta sendiri dan pandu sendiri. Bak kata orang 'practise makes perfect' jadi selalulah aku pandu sendirian supaya lebih mahir di jalan raya terutama sekali jalan-jalan sesak dan sempit. Paling syok sekali pagi-pagi dapat hantar Athirah ke pra sekolah. Seronok dapat hantar sendiri cuma balik sekolah tu transport yang uruskan sebab aku dan suami tak cukup masa untuk jemput Athirah balik dari sekolah, jadi suami bayarkan van sekolah untuk jemput dia balik dari sekolah terus ke rumah mama. Tapi kadang-kadang tu ada jugak suami jemput Athirah balik.
Best tu memang best ada kereta sendiri untuk kemudahan nak ke mana tapi perbelanjaan lain pun bertambah dengan ansuran bulanan, petrol, parking dan maintenance. Inilah harga yang aku perlu bayar untuk menikmati kemudahan berkereta sendiri. Macam kebahagiaan rumahtangga perlu dibayar dengan pengorbanan dan komitmen yang tidak berbelah bahagi.

No comments:

Post a Comment